Tuesday, April 7, 2009

Endless Air - reviews

We've just heard that our new album has been awarded 4 out of 5 by the highly respected country publication "Maverick". The review's due in the June issue.

Meanwhile, for our Dutch supporters, here's a review from "Alt Country NL" who also gave the album 4 stars :

Van synthesizers zijn we niet echt verrukt in rootsland. Maar soms… Wat te denken van bijvoorbeeld een band als Additional Moog. Met die groepsnaam begint het al. En jawel, die ouderwetse Moog-synthesizer komt er inderdaad aan te pas op Endless Air (eigen beheer) van deze Britse band. Maar, zoals ook al duidelijk mag zijn, hooguit als een toevoeging. Op het uitstekende debuut Thirty Three & A Third ging de band aan het werk in het verlengde van het Schotse Teenage Fanclub, maar deze nieuwe plaat is nog iets ambitieuzer. Quietly Through The Canyon is alleen door die titel al een fraai begin. Met Kicking Static doen ze aan het soort soul van Stillhouse, terwijl Harmonica Fuel brandstof zou kunnen zijn voor liefhebbers van Fleet Foxes. Holy Jukebox kent Byrdsy gitaarwerk. Het sleutelstuk van de plaat is Radio Silence, een ruim zeven minuten durend stuk dat begint met statisch geruis en iets dat lijkt op het draaien aan een radioknop waarbij geen enkele zender ontvangen wordt, en waar gaandeweg de ambities gaan richting het vernieuwende werk van Wilco. In Signs On Fifty-Four horen we het hoge geluid van de Moog in al zijn glorie, terwijl afsluiter The Slow Fade dan weer gaat richting westcoast door flonkerende gitaarboogjes en beheerste samenzang. Verkrijgbaar bij CD Baby.

John Gjaltema, Alt Country NL